Thursday 14 April 2011

Kongsi sesama

In The Name Of Allah.

As Salam.

Emm. Adakah blog ini terlalu mengarot. Tapi, ia satu-satunya tempat aku meluahkan perasaan. Memang aku teringin nak meluahkan perasaan kepada benda yang bernyawa seperti manusia.

Tetapi, begitu susah untuk seseorang manusia menyimpan rahsia. Ini semua kerana keinginan kita untuk mengetahui segalanya lebih daripada orang lain. Sebab aku dah pernah bagitau yang aku rasa boleh menyimpan rahsia. Tapi, akhirnya dia buka mulut.

So, sekarang aku dah ambil keputusan. Biarlah aku memendam perasaan dan minta-minta takkan jadi gila. Hah2.

Kalau ada sesiapa yang nak berkongsi perasaan silakan. Insyaallah, ia hanya kekal ketika blog ini dibuka. Setelah ditutup, semua rahsia akan tertutup. Faham tak aku cakap?? Daripada tadi aku potpet sengsorang.

Huh. Takpa2...

* * * * *

Aku ada seorang kawan daripada Kelantan. Daripada semester 1 sampai semester 6 aku kawan dengan dia. Nak kata tak biasa dengan perangai dia, aku dah biasa. Tetapi, kadang-kadang perkataan dia mengguriskan hati.

Aku tau lar aku ni cepat pelupa. Tadi dia nak pinjam buku aku, tetapi Bel pinjam. Aku cakap ada dekat Bel. So, dia suruh aku bagitau Bel masa tu jugak sebab aku pelupa. Sampai hati.

Nak pinjam buku aku, tetapi cakap gitu kat aku. Sakit hati. Macam tak mau bagi. Dah lar tak cantik macam aku. Huh!!!

Semester ni aku sangat terasa dengan dia sebab dia kawan dengan musuh aku. Tak tau lah apa musuh aku dah bagitau dia. I don't care.

Kalau ada apa-apa baru nak datang cari aku. Ada ka kawan macam tu. Tak patut. Kalau aku tak berguna, tinggal ja aku kat belakang. Kalau nak guna baru mesej, baru nak cakap sana sini.

Siapa yang tak terasa. Kang aku tak layan, kata aku jahat. Kalau aku layan aku yang sakit hati.

Perangai yang aku tidak suka mengenai dia :

Time nak tiru aku masa exam. Nak tiru, tiru je lar. Tapi, banyak plak potpetnya. Boleh plak sambil senyum-senyum macam orang nak gelak - kenapa hang buat jawapan D tadi. Jawapan dia A lah -

Hish. Nak ngata aku kurang pandai lar tu. Huh.

Kalo pasal assignment selagi aku tak suruh selagi tulah dia tak buat. Kalau nak exam plak, datang bilik aku tengok-tengok nota aku. Takut sangat aku dapat tips lain.

Hish. Lempang kang. Okeh2. Kawan aku dah panggil nak makan ni.

Okeh. As Salam.

1 comment: