Tuesday, 12 April 2011

PART 1 : Talam

In The Name Of Allah.

As Salam.

Kenapa aku letak tajuk talam?? Aku nak cerita pasal kawan aku yang ada banyak talam dekat muka dia. Dulu aku tak kisah sebab tak melibatkan aku. Sekarang dia saja melibatkan aku dalam masalah ni.

So, aku tak boleh kalau orang gini. Aku tak tau nak cerita daripada mana. Tetapi, aku akan cuba yang terbaik. Maybe rezeki untuk blog aku agaknya. Hah2...

Aku ada seorang kawan. Agak lama juga aku berkawan dengan dia. Satu negeri dengan aku. Semester ini pointer dia meningkat naik dan jualan dia pun baik daripada ahli lain dalam kumpulan aku.

Kisah dia begini. Dia bagi orang lain guna lesen dia semester lepas untuk gunakan kenderaan dalam kampus. So, orang tu ada buat kesalahan. Kawan aku pun dipanggil untuk bertanggungjawab sekali. Dia akan dibuang kolej sekiranya pointer dia kurang daripada 3.

So, lepas berusaha sekuat perasaan. Dia dapat pointer atas daripada 3. Semester ni plak ada kelas jualan untuk jual produk. So, dalam ahli kumpulan kami dia paling menyerlah. So, dia agak terperasa'an akan kehebatan dia.

Maybe dia tak perasan semua tu. Tapi kami semua memang perasan akan perubahan dia.



Lepas tu, dia asyik bangga diri ja. Siapa lah yang tak menyampah. Dekat orang lain dia cakap benda lain. Dekat orang lain dia cakap macam lain plak.

Pernah semester lepas dia buat assignment dengan ahli kumpulan dia. Dia asyik gadoh semua dia buat sorang-sorang. Aku pun percayalah sebab masa tu perangai dia ok, tak melampau macam sekarang. Rupa-rupanya dia buat assignment sorang-sorang dalam bilik tak bagitau orang.

So, macam mana ahli kumpulan dia nak tolong. So, menjaja cerita kat orang kata dia ja buat assignment sorang-sorang.

Sambung lain kali.

As Salam.

No comments:

Post a Comment