Tuesday 5 April 2011

Tatacara Belajar

In The Name Of Allah.

As Salam.

Lama blog ini tidak diupdate. Sangat sibuk kebelakangan ini.

*  *  *

Okeh. Hari ini saya nak menaip tentang tatacara belajar dengan saya. Aku pasti setiap orang pernah minta tunjuk ajar daripada orang lain dan pernah diminta untuk mengajar.

Bagaimana dengan korang punya kriteria semasa mengajar??? Aku mempunyai kriteria sendiri siapa yang minta aku mengajar diorang.

Aku lebih senang dengan orang yang bersemangat nak belajar dan nak dengar apa yang aku sedang perkatakan.

In other side, aku rasa aku sedang menahan marah kalau orang yang nak belajar tu hanya sambil lewa sahaja. Maknanya, tak ada maknanya dia datang kat aku, bawa semua bahan-bahan tapi aku yang buat.

Gambar Hiasan


So, itu apa maknanya? Aku sedang mengajar ataupun aku sedang buat dia punya kerja. Itu yang aku tak tahan.

Kalau nak belajar dengan aku, memang boleh, memang dialu-alukan. Tapi aku nak orang yang semua jasad dan rohnya ada kat depan aku.

Itulah kriteria yang aku prefer. Aku tak boleh kalau orang yang tak fokus. Aku rasa marah sampai tak boleh berkata-kata dan senyum. So, mulalah mereka mengata belakang aku.

Salah akukah disitu?

Diorang tak salah? Aku memang tak boleh kalau orang yang nak buat assignment tengah buat benda lain kecualilah yang berkaitan dengan assignment. Termasuklah mesej dengan orang yang tak berkaitan etc.

Dah aku jenis tu, so nak buat macam mana.

Nanti gadoh lar masa tarikh nak submit dekat...tension lar...pening lar... susahnya...

Aku paling benci dengar yang tu. Aku macam nak kata ja 'Padan muka, tergegeh buat lewat sapa suruh. Lepas tu baru nak gadoh sana sini'. Dengan menyampahnya di situ.

Tetapi, biasa lah kan. Nanti takut diorang terasa plak. Itulah. Susah menjadi manusia di situ. Aku pun tak suka.

Okeh. As Salam.

No comments:

Post a Comment